Osiguranje – Pitanja i odgovori

Kako se određuje vrednost za nekretninu prilikom osiguravanja ?

Određuje se prema građevinskoj vrednosti nekretnine, odnosno  svota osiguranja koja bi u slučaju nastanka štetnog događaja  bila dovoljna za vraćanje nekretnine u prvobitno stanje. Kome se isplaćuje šteta kada je polisa osiguranja vinkulirana u korist banke? i da se dug namiri na ime kredita.

Ko je treća osoba kod osiguranja automobilske odgovornosti ?

Treća osoba ili lice je svaki učesnik u saobraćaju i sve osobe koje se zateknu u vozilu u trenutku nezgode osim vozača

Što je integralna franšiza ?

Iznos koji osiguravač uvek odbija od iznosa ukupne naknade koju plaća osiguraniku. Ako je iznos štete manji od  franšize, osiguranik neće dobiti naknadu iz osiguranja, a ako je iznos štete veći od  franšize, osiguranik će dobiti celokupni iznos nastale štete. Da li se bonus može preneti sa osiguranja motocikla koji je prodan na lični automobil? Bonus se može preneti samo na  vozila iste vrste (premijske grupe),  dakle ne možete preneti bonus s motocikla na lični automobil.

Može li se promeniti korisnik osigurnanja?

Ugovarač  za vreme trajanja osiguranja ima pravo da promeni korisnika, osim ako se tog prava nije odrekao. Ako ugovarač i osigurana osoba nisu jedna te ista osoba, za promenu korisnika potrebna je saglasnost osigurane osobe.

Ko može da koristi poresku olakšicu kod životnog osiguranja?

Poresku olakšicu može da koristi ugovarač osiguranja za one polise na kojima je on istovremeno i osiguranik. Poreska olakšica priznaje se samo na deo premije koji se odnosi na životna osiguranja a ne i na osiguranje od posledica nesrećnog slučaja. Izuzetno, kod uzajamnog životnog osiguranja oba osiguranika mogu da koriste poresku olakšicu do polovine uplaćene premije. Ukoliko je poslodavac prilikom obračuna plate obračunao uplaćene premije kao priznati poreski izdatak, onda se ne može poreska potvrda još jednom iskoristiti za tu poresku olakšicu.

Šta se događa sa osiguranjem ako ne možemo više da plaćamo premiju?

Ako vam je trenutna finansijska situacija takva da niste u mogućnosti dalje da plaćate premiju, osiguravač vam nudi više mogućnosti:

  1. smanjenje premije što pretpostavlja i smanjenje osigurane svote;
  2. mirovanje plaćanja premije;
  3. otkup osiguranja;
  4. apitalizaciju osiguranja.

Otkup osiguranja možete tražiti u sledećim slučajevima:

  1. iseljenje iz Republike Srbije,
  2. smrt korisnika ili člana uže porodice,
  3. 100% trajni invaliditet, gubitak poslovne sposobnosti ili teža bolest osiguranika;
  4. razvod braka kod uzajamnih osiguranja;
  5. nezaposlenost osiguranika više od šest meseci neprekidno.

Kapitalizacija znači da premije više ne plaćate do isteka osiguranja, ali ste ipak osigurani sniženom osiguranom svotom. Ako se za nekoliko godina vaša situacija promeni, možete se sa osiguravačem dogovoriti da se osiguranje obnovi ili da se napravi ponovo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *